English Ukrainian
v4316 PDF Друк E-mail
Автор: Administrator   
Четвер, 21 березня 2019 16:27

Завантажити page white acrobat

https://doi.org/10.17721/2308-135X.2019.43.131-146

УДК 911.3

Красько Анна Богданівна, кандидат географічних наук, Львівський національний університет імені Івана Франка, м. Львів, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду "> Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

Білоус Софія Василівна,кандидат економічних наук, Львівський національний університет імені Івана Франка, м. Львів, Україна

Пурська Ірина Степанівна, кандидат економічних наук, Львівський національний університет імені Івана Франка, м. Львів, Україна

 

РИНОК ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ:

ДИНАМІКА ТА РЕТРОСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ

 

Мета. Метою дослідження є вивчення сучасного стану функціонування регіонального ринку туристичних послуг та специфіки його територіальної організації, обґрунтування напрямків його оптимізації в регіоні.

Методика. Основою дослідження є фундаментальні положення сучасної суспільної географії в галузі регіоналістики, географії сфери послуг, географії населення, географії туризму, маркетингової географії, концептуальні підходи вітчизняних та зарубіжних вчених, що вивчали проблеми розвитку туризму. Базуючись на міждисциплінарному підході, у дослідженні застосовувались різноманітні методи, з-поміж яких: діалектичний, абстрактно-логічний, системний, соціологічний, статистичний, картографічний, а також порівняльно-географічний, кластерного і багатовимірного математичного аналізу тощо.

Результати. Досліджено територіальну організацію ринку туристичних послуг. Визначено сучасний стан туристичного ринку в Тернопільській області, його територіальні відмінності. Проаналізовано основні чинники функціонування ринку туристичних послуг в області. Проведено оцінку та аналіз туристичного бізнесу в регіоні. Виявлено основні проблеми та можливості туристичної діяльності у Тернопільській області.

Наукова новизна. Виділено основні райони концентрації туристичних ресурсів, перспективні для розвитку окремих видів туристичної діяльності, на основі яких було розроблено карту туристичного районування області.

Практична значимість. Формування сучасної конкурентоспроможної туристичної індустрії Тернопільської області дасть можливість задовольнити потреби іноземних та вітчизняних громадян в туристично-рекреаційних послугах.

Ключові слова: ринок туристичних послуг, туризм, рекреація, потенціал, підприємництво, регіон.

Список використаних джерел:

1.Баб’як Г.П. Демографічні чинники та їх вплив на відтворення трудового потенціалу України / Г.П. Баб’як // Соціально-трудові відносини: теорія та практика: Збірник наукових праць / Голова ред.кол. А. М. Колот. – К.: КНЕУ, 2014. – №1 (7). – С. 362-367
2.Бегей О.І. Культурно-пізнавальний туризм та його значення для розвитку малих міст Західних областей України / О.І. Бегей // Вісник Львівського інституту економіки і туризму: зб. наук. праць / ред кол.: І.О. Бочан та ін. – Львів : Вид-во ЛІЕТ. – 2011. – Вип. 36. – С. 209-214.
3.Бейдик О.О. Рекреаційно-туристські ресурси України: методологія та методика аналізу, термінологія, районування : Монографія / О.О. Бейдик. – К.: ВПЦ „Київський університет”, 2001. – 395с.
4.Головне управління статистики у Тернопільській області [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.te.ukrstat.gov.ua
5.Дударчук К. Д. Історико-культурні туристичні ресурси Тернопільської області: стан збереження та використання / К. Д. Дударчук. – Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2013. – 200 с.
6.Кошіль А. Модернізація рекреаційного та туристичного потенціалу Тернопільської області / А. Кошіль // Наукові записки. Серія: Географія. – Т. : ТНПУ ім.В.Гнатюка, – 2011. – Вип. 36. – С. 201-210.
7.Коцур А. С. Особливості розвитку соціально-економічного потенціалу Тернопільської області. Формування ринкової економіки: Збірник наукових праць // А. С. Коцур – К. : КНЕУ, 2011. – Спец. вип. Регіональний розвиток України: проблеми та перспективи :у 2-х ч. Ч. 1. – С. 572–578.
8.Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг (геопросторові аспекти) – 2-е вид., перероб. та доп. / О.О. Любіцева. – К.: “Альтерпрес”, 2003. – 436 с.
9.Мальська М.П. Організація туристичного обслуговування : підручник / М.П. Мальська, В.В. Худо, Ю.С. Занько. – К. : Знання, 2011. – 275 с.
10.Масляк П.О. Рекреаційна географія: Навчальний посібник / П.О. Масляк. – К.: Знання, 2008. – 343 с.
11.Проект програми соціально-економічного та культурного розвитку Тернопільської області на 2016 рік [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.oda.te.gov.ua/main/ua/5346.htm
12.Рунців О. Демографічні чинники формування ринку туристських послуг Тернопільської області / О. Рунців // Наукові записки. Серія: Географія. – Т. : ТНПУ ім.В.Гнатюка, 2007. – № 2. – С. 157-161
13.Свинка Й.М. Травертинові скелі Середнього Прідністров'я: Посібник-путівнік / Й.М. Свинка, О.В. Волік. – Тернопіль: Богдан, 2004. – 98 с.
Останнє оновлення на Середа, 05 червня 2019 07:25