v392 |
Автор: Administrator |
Четвер, 21 березня 2019 16:54 |
УДК 911.3:338.48 Дружиніна Вікторія Валеріївна, доктор економічних наук, доцент, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду "> Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду Загорянська Олена Леонідівна, кандидат економічних наук, доцент, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду "> Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду Черниш Руслана Олегівна,Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м. Кременчук, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
СОЦІАЛЬНО-ДЕМОГРАФІЧНІ ПАРАМЕТРИ РОЗВИТКУ ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ: ВИМІР ТА ДІАГНОСТУВАННЯ
Мета. Метою статті є формування системи індикаторів соціально-демографічних чинників розвитку туризму в Україні та їх діагностування. Методика. Методичні засади дослідження полягали в аналізі та синтезі зібраного авторами літературного та статистичного матеріалу. Під час написання були використані такі методи дослідження: порівняльний, статистичний та системний аналіз. Наукова новизна. Удосконалено прийоми комплексної оцінки розвитку туризму на національному рівні за допомогою використання кількісних і якісних показників, що характеризують як демографічні, так і соціальні процеси розвитку туристичної сфери, що дозволяє визначити напрямки туристичного призначення згідно поведінкової особистості туристів. Результати. Запропоновано класифікацію чинників, що впливають на розвиток туризму в Україні. Серед різноманіття факторів виділені соціальні та демографічні, які суттєво впливають на розвиток туризму, так як зміни в демографічній структурі та соціальної моделі народонаселення викликають у більшості людей свій вільний час витрачати на подорожі. Запропоновано систему критеріїв (соціальних та демографічних), використання яких дозволяє послідовно визначити домінанти зовнішнього впливу на розвиток туризму. Практична значимість дослідження полягає в тому, що результати діагностики можуть бути використані для розробки організаційних і соціально-економічних заходів з регулювання розвитку туризму на національному рівні. Ключові слова: туризм, демографічний чинник, соціальний чинник, населення, туристичні потоки. Список використаних джерел: 1.Азарян О.М. Ринок туристичних послуг: моніторинг і розвиток комплексу маркетингу: Монографія / О.М. Азарян, Н.Л. Жукова. – Донецьк: Вид-во ДонМУ, 2002. – 241 с. 2.Дядечко Л.П. Економіка туристичного бізнесу: навчальний посібник [для студ. вищ. навч. закл.] / Л.П. Дядечко. – К.: Центр учбової літератури, 2007. – 224 с. 3.Офіційний сайт Державної служби статистики України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/ 4.Дружиніна В. В., Скоробрух К. І. Вплив міграції робочої сили на демографічну ситуацію держави //Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2013. – №. 4 (1). – С. 81-86. 5.Василенко В. Н. Диагностика развития регионов: структура, границы, методы: монография / В. Н. Василенко, П.В. Гудзь, О. А. Кратт и др.; под науч. ред. В. Н. Василенко. – Донецк: Юго-Восток, 2009. – 286 с. |
Останнє оновлення на Четвер, 16 травня 2019 16:48 |