English Ukrainian
v488 PDF Друк E-mail
Автор: Administrator   
Вівторок, 26 травня 2020 12:01

page white acrobat Завантажити

https://doi.org/10.17721/2308-135X.2019.48.83-92

УДК 338.48 :642

Нестерчук Інна Костянтинівна, кандидат географічних наук, доцент, Житомирський національний аргоекологічний університет, м. Житомир, Україна, e-mail: nester_geoek@ukr.net

 

ЛОГІКА ВИНИКНЕННЯ ТА ДЕЯКІ СОЦІОКУЛЬТУРНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ СТАНОВЛЕННЯ МЕРЕЖІ ГАСТРОНОМІЧНИХ ТУРІВ НАЦІОНАЛЬНИХ РЕСТОРАЦІЙ

 

Ця стаття присвячена одному з перспективних видів туризму - гастрономічному. Автор дав визначення «гастрономічний тур», запропонував класифікацію гастрономічних туристичних продуктів, виявив передумови його розвитку.

Мета. Популяризація національної кухні, яка може розповісти про історію країни або регіону, їх минуле та сьогодення нітрохи не менше, ніж музика, архітектура, література. Поряд з ними вона виступає найяскравішої пам'яткою. Просування гастрономічних турів національними рестораціями та класифікація гастрономічних туристичних продуктів.

Методика. Застосована методика територіальних рекреаційних систем для оцінки можливостей розвитку гастрономічного туризму та зокрема гастрономічних турів.

Результати. Подано авторське визначення «гастрономічного туру», проаналізовано історію його виникнення та розвитку, розроблено класифікацію гастрономічних продуктів; розглянуто теорію територіальних рекреаційних систем стосовно до гастрономічного туризму та гастрономічних турів.

Наукова новизна. Вперше узагальнено визначення «гастрономічний тур», прокласифікоано гастрономічні туристичні продукти, виявлено передумови його розвитку.

Практична значимість. Їжа розглядається в якості своєрідної мови (культурного коду) і одночасно в якості одного із способів самоідентифікації народу. Специфіка проявляється в можливості повсюдного розвитку гастрономічного туризму, в розмаїтті проявів гастрономічних турів в будь-який сезон року, в можливості просування місцевих господарств та виробників продовольчих товарів. Розроблена єдина класифікація гастрономічних турів, в якій виділені головні і приватні напрямки.

Ключові слова: гастрономічний тур, гастрономічні туристичні продукти, територіальні рекреаційні системи, фактори і проблеми развитку гастрономічних турів.

Список використаних джерел

1.Азар В. И., Туманов С. Ю. Экономика туристского рынка. М. : ИПК госслужбы, 1998. 238 с. 

2.Александрова А. Ю. География мировой индустрии туризма. М. : МГУ, 1998.

3.Бейдик О. О. Рекреацiйно-туристськi ресурси України: Методологія та методика аналізу, термінологія, районування : монографія. К. : Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2001. 395 с.

4.Джанджугазова Е. А. Формирование стратегии развития регионального туристско-рекреационного комплекса : автореф. дис. на соискание науч. степени д-ра экон. наук : 08.00.05. М., 2005. 41 с.

5.Котляров Е. А. География отдыха и туризма. Формирование и развитие территориальных рекреационных комплексов. М., 2004. 263 с.

6.Любіцева О.О. Ринок туристичних послуг. К. : Альтерпрес, 2003. 435 с.

7.Масляк П. О. Рекреаційна географія : навч. посіб. К. : Знання, 2008. 343 с.

8.Мироненко Н. С., Твердохлебов И. Т. Рекреационная география. М. : Изд-во Московского университета, 1981. 201 с.

9.Теория рекреалогии и рекреационной географии / Преображенский В. С., Веденин Ю. А., Зорин И. В., Квартальнов В. А. М., 1992. 172 с.

10.Поколодна М. М. Рекреаційна географія : навч. посіб. / Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. Х. : ХНАМГ, 2012. 275 c.

11.Стафійчук В. Рекреалогія : навч. посіб. Львів : Знання, 2005. 259 с.

12.Твердохлебов И. Т., Мироненко Н. С. К программе экономико-географической характеристики рекреационного района. Географические проблемы организации туризма и отдыха. 1975. Вып. 1. С. 44–49.

Останнє оновлення на Четвер, 28 травня 2020 16:37