v611 |
Автор: Administrator |
Вівторок, 25 січня 2022 09:29 |
УДК 613.692+796.5+338.48 https://doi.org/10.17721/2308-135X.2021.61.3-11 Ковальська Леся Володимирівна, кандидат географічних наук, доцент Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м. Івано-Франківськ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду Чорна Любов Василівна, кандидат педагогічних наук, доцент Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м. Івано-Франківськ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду Щука Галина Петрівна, доктор педагогічних наук, професор Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці II, м. Берегово, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду Польова Леся Василівна, кандидат педагогічних наук, доцент Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м. Івано-Франківськ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду Михайлюк Віталій Володимирович, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, м. Івано-Франківськ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду ВПЛИВ COVID-19 НА ТУРИЗМ-2020 Мета: проаналізувати санітарно-епідеміологічної ситуацію у світі та в Україні, через призму політичних та економічних площин як в середині країни так в сусідніх; визначити вплив пандемії на економіку в глобальному та у внутрішньому масштабах, зокрема на сферу обслуговування, а саме, на туристичну галузь. Методика – дослідження впливу Covid-19 на туризм та соціально-економічний розвиток країни ґрунтується на сполученні методів галузевого та територіального аналізу. Зокрема, для дослідження застосований системний підхід при використанні методів порівняння, статистичного, аналітичного тощо. Результати – у статті констатовано, що туристичний імідж країн-титанів туристичного бізнесу втратив свої позиції на міжнародному та внутрішньому ринках на тлі розгортання інфекційної хвороби – Covid-19, яка за масштабом ураженості та кількістю жертв перейшла у пандемію. Представлено ряд заходів щодо мінімалізації економічного та фінансового дефолту у туристичній галузі на прикладі Польщі та Болгарії. На міжнародному рівні скасовано й перенесено на невизначений термін заходи, конкурси, змагання тощо, які носять масовий характер, проведені обмеження транспортних засобів, призупинено функціонування готелів та закладів розваг, обмежено пересування громадян й проведено жорсткі карантинні заходи в межах окремих країн. Авторами встановлено, що нещівного удару пандемії зазнали країни, економіка яких залежить від сфери обслуговування, в тому числі від туристичної галузі. Статистично представлено, що Україна, економіка якої не залежить від розвитку туризму, може отримати реванш на внутрішньому туристичному ринку, що пов'язано із примусовим призупиненням міжнародних міграційних потоків, пасажироперевезень. А завдяки введенню карантинних заходів при інтернетизації та модернізації зв'язку представити унікальну природну спадщину країни й зробити акцент на якості туристичного продукту. Виявлено, що впровадження карантинних заходів з одного боку призвело до мінімалізації захворювань під час пандемії, а з іншого – до економічного колапсу (призупинено роботу підприємств, значна кількість емігрантів-заробітчан повернулися на батьківщину). В той же час економічна стагнація в окремих країнах також призвела до екологізації довкілля, наприклад, в Китаї, Іспанії, Італії тощо. Наукова новизна вперше виявлено, що Covid-19 підкреслив значущість цифрової парадигми як у створенні туристичного продукту, спрощеній процедурі його доступу, так у віртуальному його представлені й вигідності цінової політики. Взаємовідносини у сфері обслуговування (реалізатор-покупець) отримали виклик інтегральності й підкреслили індивідуальність споживача. Практична значимість. Матеріали публікації, висновки можуть бути використані у написанні дипломних робіт, монографій, а також суб'єктами туристичної діяльності в період грошово-кредитного та матеріально-технічного колапсу з метою розвитку інформаційно-комунікаційної сфери – як новий поштовх розвитку внутрішнього туризму. Ключові слова: Covid-19, пандемія, туризм, Україна, сфера обслуговування, туристична галузь. Список використаних джерел 1. Боротьба з коронавірусом. URL: http://icps.com.ua/yak-boryutsya-z-covid-19-u-sviti-varianty-uryadovykh-rishen/ 2. Дія уряду. URL: https://www.stlouisfed.org/from-the-president 3. Електронна туристично-інформаційна система Болгарії. URL: http://www.tourism.government.bg/bg 4. Калуцький І., Ковальська Л. Розвиток туризму в умовах фінансово-економічної нестабільності та воєнно-політичного конфлікту в Україні // Географія та туризм, К., 2015. – Вип. 33. – С. 19–29 5. Карпенко І. О. Олішевська Ю. А. Вплив туризму на економіку держави //Матеріали наукової конференції «Молоді науковці – географічній науці» 27 – 28 жовтня. Київ: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2006. URL: http://skole.com.ua/uk/papers/13-turizm/34-turizm-ekonomika.html 6. Коронавірус в цифрах: як змінилася світова економіка. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/features-51994936/ Дата оновлення 23 березня 2020 7. Коронавірус: скільки втрачає туризм. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/features-51870285 8. Коронавірус: скільки втрачає туризм. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/features-51870285 9. Міжнародна асоціація авіаційного транспорту. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/features-51870285 10. Міністерство розвитку Республіки Польща. URL: https://www.prawo.pl/biznes/program-1000-plus-dla-hoteli-zapowiedz-minister-emilewicz,499204.html 11. Мічиганський факультет. URL: https://michiganross.umich.edu/faculty-research/faculty/richard-bagozzi 12. Найбільш смертоносні пандемії в історії. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/30493269.html 13. Національне бюро статистики Китаю National Bureau of Statistics, China - NBS-CN 14. Сорока І. В. Вплив світової економічної кризи на розвиток міжнародного туристичного бізнесу. // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія : Економічна, 2010. –№ 911. – С. 223–230. 15. Статистика. Україна. Туризм. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ 16. Субвенції уряду Польщі. URL: https://www.prawo.pl/prawo/odwolany-wyjazd-rzad-i-branza-turystyczna-zachecaja-do-zmiany,499510.html 17. Туризм «захворів» на коронавірус: рейсів меншає, ціни падають. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-tourism/2888482-turizm-zahvoriv-na-koronavirus-rejsiv-mensae-cini-padaut.html дата оновлення 03.03.2020 18. Туризм в Болгарії. URL: http://www.tourism.government.bg/bg Дата оновлення 21.03.2020 19. Туризм в Італії. URL: https://nv.ua/ukr/opinion/koronavirus-i-turizm-yak-ukrajini-vryatuvati-industriyu-ostanni-novini-50075544.html 20. Усыскин Г. Очерки истории российского туризма. СПб.: Герда, 2000. – 224 с. 21. Циганов С.А., Бунтова Н.В. Розвиток міжнародних туристичних послуг як важлива домінанта економічного зростання //Актуальні проблеми міжнародних відносин, 2019. – Вип. 139. – С. 80–92. URL: file:///C:/Users/User/Desktop/3715-13624-1-PB%20(1).pdf 22. Циганов С.А., Бунтова Н.В. Розвиток міжнародних туристичних послуг як важлива домінанта економічного зростання //Актуальні проблеми міжнародних відноси, 2019. – Вип. 139. – С. 80–92 23. American Airlines extends flight suspensions to Hong Kong and mainland China amidst coronavirus. URL: https://abcnews.go.com/International/coronavirus-infects-residents-floors-apartment-building-raising-fears/story?id=68902774 24. Il contagio nel mondo, paese per paese. URL: https://lab24.ilsole24ore.com/coronavirus/?fbclid=IwAR1sFG9GSQ438sN4nYbEkVp5M6G1aY1zOSjeRs1y-uT_f5LupZYpPN07srE#menu_anchor дата оновлення 25. Kovalska L, Tkachenko T, Kovalska A. Methodological bases of mechanism of creation of image of national tourism product in globalization conditions //Гірська школа українських Карпат, 2018. – № 19. – С. 103–109 26. Kovalska L. V., Tkachenko T. I., Kovalska A.R. Аnalysis of tourist-resourcing potential of Ukraine (practical aspect). //Карпатський край. Івано-Франківськ, 2018. – С. 132–142. 27. Kovalska L., Shchuka H., Mikhailuk A., Zagnibida R., Tkachenko T. Development of tourism is in the epoch of economically-politically reforms and war in Ukraine Journal of Geology, Geography and Geoecology. – Vol 29 – No 1 (2020) – р. 94 – 101 28. LondonLovesBusiness. URL: https://londonlovesbusiness.com/chinese-scientists-reveal-true-cause-of-coronavirus-outbreak-in-wuhan. 29. OpenTable Бронювання номерів. URL: https://www.opentable.com/ 30. Tkachenko T., Kovalska L. Е-tourism, as display of dominant criterionofmoderntourism-operating: relevantprovisions, tools, use //Часопис соціально-економічної географії: Міжрегіон. зб. наук. праць. Харків, ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2017. – Вип. 23 (2). – С.19–22. 31. VisitBritain країни-донори туристів. URL: VisitBritain trade.visitbritain.com/ru /whats-new 32. Yancheva, Krassimira & Dyankov, Todor & Rakadziyska, Svetla. (2016). Bulgaria-Tourism Higher Education Bulgaria's CONTRIBUTION for Tourism Higher Education (chronological review, evaluation, recommendations) Надійшла до редколегії 19.03.2021 |
Останнє оновлення на Четвер, 14 липня 2022 14:48 |