v613 |
Автор: Administrator |
Вівторок, 25 січня 2022 10:36 |
УДК: 338.482:316.774:004.774.6-057.68(045) https://doi.org/10.17721/2308-135X.2021.61.22-28 Долинська Олеся Олегівна, доктор філософії, доцент Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія м. Хмельницький, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду ЗАСТОСУВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕРЕЖ ТА ІНТЕРНЕТ-БЛОГІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ТУРИСТІВ Метою дослідження є практичний аналіз соціальних мережевих сервісів як місця для зберігання мультимедійних ресурсів, що дозволяють безкоштовно зберігати, обмінюватися цифровими фото-, аудіо- і відеозаписами, текстовими файлами, презентаціями та організовувати обговорення ресурсів. Вони можуть використовуватися в якості навчальних матеріалів (навчальні відеофільми, фотографії з різних тем, аудіо- та відеозаписи виступів науковців, очевидців подій тощо), а також як засіб для зберігання студентського відео-, фото-, аудіоархіву і творчих робіт. Методика. Теоретичними матеріалами дослідження є напрацювання зарубіжних та вітчизняних науковців у сфері мережевих комунікацій та їх вплив на підготовку майбутніх фахівців з географії та туризму, а саме статті, монографії, автореферати, дисертаційні роботи. У дослідженні використано метод аналізу теоретичних матеріалів, а також методи спостереження, абстрагування при виявленні кваліфікаційних характеристик соціальних інтернет-мереж . Проведено контент-аналіз (аналіз змісту повідомлень спільнот у соціальних інтернет-мережах); статистичний та порівняльний аналіз інформації. Емпіричне дослідження соціальних інтернет-мереж полягає у створенні та наповненні спільноти у соціальній інтернет-мережі, а також у залученні студентів до цієї спільноти. Результати. У дослідженні з'ясовано, що соціальні мережі можна використовувати для вирішення таких завдань: організовувати колективну роботу студентів в аудиторії (та поза нею), що сприятиме спілкуванню, набуттю досвіду роботи в команді; забезпечувати розвиток персоніфікованого навчального середовища студента; сприяти самостійному навчанню студентів, оскільки кожний працює у власному ритмі; сприяти неформальному спілкуванню між викладачем та студентом; змінити роль викладача, який натомість стане помічником, товаришем, наставником; створити навчальний контент дисциплін. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що на основі всебічного аналізу соціальних інтернет-мереж, інтернет-блогів, туристичних інтернет-ресурсів визначено їхнє місце та роль у інформаційно-освітньому середовищі закладу вищої освіти, зокрема: визначено специфіку змісту, перспектив та механізмів розвитку соціальних інтернет-мереж з погляду підготовки майбутніх туристів; фахівців туристичної галузі; встановлено залежність функцій соціальної інтернет-мережі, інтернет-блогів від їх структурних елементів. Практична значимість. Одержані наукові результати використовуються у освітньому процесі майбутніх фахівців за напрямом підготовки "Туризм", з освітньою кваліфікацією "Туризмознавець, організатор екскурсійно-анімаційної діяльності" при викладанні дисциплін "Краєзнавство і туризм", "Туристична робота", "Рекреаційна географія", "Географія України", "Професійні компетентності в туристичному бізнесі", "Організація туристичної діяльності". Напрацювання дослідження можуть бути використані: для проведення туристичної, музейної, краєзнавчої, екскурсійної та інших видів студентських практик. Ключові слова: професійна підготовка майбутніх туристів, фахівців туристичної галузі, соціальні інтернет-мережі, інтернет-блоги, туристичні інтернет-ресурси. Список використаних джерел 1. Ахмедова А. Т., Бетретдинова И. А. Интеграция социальных сетей в процесс обучения. Молодежный научный форум. Гуманитарные науки : электрон. сб. ст. по материалам VI студ. междунар. заоч. науч.-практ. конф. Москва : МЦНО. 2013. № 6 (6). URL: https://nauchforum.ru/archive/ MNF_humanities/6(6).pdf (дата обращения: 18.02.2021). 2. Використання соціальних мереж у навчальних цілях. Студентський портал. UaStudent.com. URL: http://uastudent.com/vykorystannja-socialnyh-merezh-u-navchalnyh-ciljah (дата звернення: 10.03.2021). 3. Гостев В. М., Михайлов В. Ю. Информационно-коммуникационные технологии в реализации современных педагогических методик : учеб.-метод. пособ. по направлению «Электронные образовательные ресурсы». Казань, 2008. 35 с. 4. Колій О. С. Стан та тенденції впровадження інтернет-технологій, як організації навчальної взаємодії. Проблеми інтеграції природничих, техніко-технологічних та гуманітарних дисциплін в підготовці фахівців у ВНЗ : матеріали Всеукр. наук.-метод. Інтернет-конф. (м. Харків, 2017 р.). С. 163–164. URL: https://docplayer.net/83061935-Ministerstvo-osviti-i-nauki-ukrayini.html (дата звернення: 20.02.2021). 5. Коневщинська О. Е. Розвиток поняття інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників в аспекті використання соціальних електронних мереж. Інформаційні технології і засоби навчання. 2015. Т. 45, № 1. С. 12–20. URL: http://eprints.zu.edu.ua/22400/2/%D1%81%D1%82%D0% B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%E2%84%961%20%2845%29%202015.pdf (дата звернення: 09.03.2021). 6. Кудрявцева И. А. Образовательный блог в деятельности учителя-предметника. Теория и практика образования в современном мире : материалы Междунар. науч. конф. (г. Санкт-Петербург, февраль 2012 г.). Санкт-Петербург : Реноме, 2012. С. 408–410. 7. Лычковская О. Р. Дискурс коммуникативных практик социальных медиа (на примере анализа Twitter). Вісник Одеського національного університету. Соціологія і політичні науки. 2013. Т. 18. Вип. 2 (1). С. 340–352. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vonu_sip_2013_18_2%281%29__37 (дата обращения: 09.03.2021). 8. Новые тренды в образовании. Блоги, вебинары, социальные сети. URL: http://itmultimedia.ru/novye-trendy-v-obrazovanii-blogi-vebinary-socialnye-seti-i-dr/ (дата обращения: 21.03.2021). 9. Оcaдчий В. В. Cиcтeмa iнфopмaцiйнo-тexнoлoгiчнoгo зaбeзпeчeння пpoфeciйнoї пiдгoтoвки мaйбутнix учитeлiв в умoвax пeдaгoгiчнoгo унiвepcитeту : диc. ... д-pa пед. наук : 13.00.04. Вінниця, 2013. С. 315. 10. Осадчий В. В. Використання засобів інтернет у професійній підготовці вчителя. Молодь і ринок : щомісяч. наук.-пед. журн. 2013. № 12 (107). С. 32–37. URL: http://mr.dspu.edu.ua/publications/2013/ 12_107_2013.pdf (дата звернення: 27.02.2021). 11. Осадчий В. В. Соціальні інтернет-мережі як засіб дистанційного навчання. Вісник післядипломної освіти : зб. наук. пр. Київ, 2012. Вип. 7. С. 167–173. 12. Патаракин Е. Д. Сетевые сообщества и обучение. Москва : ПЕР-СЭ, 2006. 112 с. 13. Словник інтернет-термінів. URL: http://prodecide.com.ua/uk/ dictionary.html (дата звернення: 11.03.2021). 14. Тишко В. О., Паршуков С. В. Роль соціальних мереж у навчальному процесі. URL: http://informatika.udpu.org.ua/?page_id=1207 (дата звернення: 21.02.2021). 15. Фісенко Т. В. Дослідження соціальних інтернет-мереж у працях зарубіжних вчених у 1930–2000 рр.: комунікативний вимір. URL: http://oldconf.neasmo.org.ua/node/682 (дата звернення: 02.03.2021). 16. Фісенко Т. В. Соціальні інтернет-мережі як феномен сучасного медіа-середовища : дис. ... канд. наук із соціальних комунікацій : 27.00.07. Київ, 2012. 210 с. 17. Barnes J. A. Class and committees in a Norwegian island parish. URL: http://garfield.library.upenn.edu/classics1987/A1987H444400001.pdf (last accessed: 21.02.2021) 18. Gurak L., Antonijevic S. The Psychology of Blogging: You, Me, and Everyone in Between. American Behavioral Scientist. 2008. Vol. 52. N. 8. Р. 60–68. |
Останнє оновлення на Четвер, 14 липня 2022 14:46 |