English Ukrainian
v661 PDF Друк E-mail
Автор: Administrator   
П'ятниця, 17 червня 2022 14:33

Завантажити page white acrobat

УДК 338.48 https://doi.org/10.17721/2308-135X.2021.66.3-9

Бучко Жанна Іванівна,

доктор географічних наук, доцент Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, м. Чернівці, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

ТУРИСТИЧНА ОСВІТА В УМОВАХ КАРАНТИНУ: ВИКЛИКИ, ТЕНДЕНЦІЇ ТА РІШЕННЯ

Метою написання статті є обґрунтування методичної та технологічної складових організації та впровадження дистанційного навчання та узагальнення досвіду його використання на прикладі технологічної платформи Moodle, що діє в Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича.

Методика роботи полягала в систематизації чотирьох місяців досвіду дистанційної освіти, здобутого в умовах обмежень карантину та соціального дистанціювання під час епідемії COVID-19. Проаналізовано й співставлено різноманітні платформи та інформаційні ресурси онлайн-навчання та виокремлено їх переваги й недоліки. Синтезовано комплексний підхід до організації та впровадження дистанційного навчання.

Результати. Автором було узагальнено виклики, що постали перед освітою та суб'єктами освітнього процесу в час запровадження карантинних обмежень та інтенсивного впровадження методик, моделей і технологій дистанційного навчання в процесі підготовки фахівців туризму. Виявлено переваги дистанційного навчання в умовах карантину: доступність, мобільність, технологічність, гнучкість. Обґрунтовано вибір режиму дистанційної форми навчання: індивідуального, асинхронного та синхронного. Встановлено переваги некомерційної системи дистанційної освіти Moodle для впровадження у навчальний процес вищих навчальних закладів, які готують фахівців сфери туризму. Виділені переваги системи Moodle: вільне та безкоштовне розповсюдження; поширення програми у відкритому коді; можливості для комунікації; наявність інструментів для оцінювання самостійної роботи і знань студентів; зручний інтерфейс. Виявлено ключові тенденції ефективного вирішення прикладних питань дистанційного навчання щодо пошуку й застосування різноманітних технологічних платформ та інших ресурсів, а саме: швидка адаптація до нових умов, пошук, апробування та опанування можливостями технологічних платформ дистанційного онлайн-навчання; наповнення навчальних дистанційних курсів відповідними навчально-методичними матеріалами; розробка швидких алгоритмів комунікації зі студентами; перехід до онлайн-занять за розкладом; проведення атестаційних та кваліфікаційних випускових іспитів у синхронному режимі. Запропоновано алгоритм організації та впровадження дистанційного онлайн-навчання на прикладі дисципліни «Екологічний агротуризм» для студентів спеціальності 242 «Туризм» освітньої програми «Міжнародний туризм». Виявлено переваги й недоліки дистанційного навчання в умовах карантинних обмежень в туристичній освіті України.

Науковою новизною роботи є рекомендації щодо оптимальних підходів в організації дистанційного онлайн-навчання, його технологічних особливостей.

Практична значущість дослідження полягає в можливості впровадження отриманого досвіду у навчальний процес відповідно до викликів карантинних обмежень в освіті найближчого часового періоду. Результати дослідження використані в підготовці фахівців з туризму в навчальному процесі Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича.

Ключові слова: туристична освіта, дистанційне навчання, карантинні обмеження.

Список використаних джерел

1. Миронов Ю. Б., Миронова М. І. Дистанційне навчання як ефективна форма організації самостійної роботи у процесі підготовки фахівців сфери туризму / Матеріали Міжнародної науково-методичної конференції «Викладання економічних дисциплін в умовах глобалізаційних та інтеграційних перетворень» (м. Харків, 1 червня 2018 р.). – Харків: ХНАДУ, 2018. – 132 с. – С. 118-120. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/myronov21.htm (дата звернення: 28.06.2020).

2. Опацька С. Навіщо мені освіта? URL: https://zaxid.net/navishho_meni_osvita_n1502561?fbclid=IwAR0jTUiZe3u5fp-mBg3EoxyY8UyKNdlLua7YNXh07cnR5XdrGthxn71vR6k (дата звернення: 05.06.2020).

3. Освітня платформа «Moodle» / Офіційний веб-сайт – URL: https://moodle.org/ (дата звернення: 28.06.2020).

4. Полтораков О., Щиголь І. Як не провалитися у соціальний аутизм - URL: https://dt.ua/SOCIUM/yak-ne-provalitisya-u-socialniy-autizm-348657_.html?fbclid=IwAR3cqiqJzTewnU41xA2Irje730MKe7zVpyMPosxHpwpNNQYzukdy0dGfxL4/?version=complete (дата звернення: 10.06.2020).

5. Рекомендації щодо впровадження змішаного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти / за ред. Стадного Є., Ніколаєва Є. – Київ: МОНУ, 2020. – 58 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/2020/zmyshene%20navchanny/zmishanenavchannia-bookletspreads-2.pdf (дата звернення: 26.06.2020).

6. Романовська О. О., Романовська Ю. Ю., Романовський О. О. Досвід вищої освіти Сполучених Штатів Америки ХХ–ХХІ століть. Книга 4. Особливості академічного (університетського) підприємництва у США другої половини ХХ – початку ХХІ століть : навч. посіб. – К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2020. – 240 с.

7. Совсун І. Шість проблем української вищої освіти, які виявив карантин // Вища освіта в Україні. - URL: http://osvita.ua/vnz/74767/ (дата звернення: 25.06.2020).

Надійшла до редколегії 18.07.2021

Останнє оновлення на Четвер, 14 липня 2022 09:27