English Ukrainian
v662 PDF Друк E-mail
Автор: Administrator   
П'ятниця, 17 червня 2022 14:59

Завантажитиpage white acrobat

УДК: 378: 338.48 https://doi.org/10.17721/2308-135X.2021.66.10-17

Мелько Людмила Федорівна,

кандидат педагогічних наук, доцент Університет економіки та права «КРОК», м. Київ, Україна

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

МОДЕЛЬ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ СПАДЩИНИ ЮНЕСКО У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ТУРИЗМУ

Мета дослідження полягає у розробці та обґрунтуванні моделі популяризації спадщини ЮНЕСКО у системі підготовки фахівців з туризму.

Методика дослідження ґрунтується на застосуванні різноманітних наукових методів, загальнонаукових та спеціальних, серед яких: метод системно-структурного аналізу, що застосовувався при розробці змістового контенту моделі; метод соціологічного опитування, який допомагав вивченню думки здобувачів вищої освіти та випускників щодо важливості спадщини ЮНЕСКО у туризмі; метод наукового узагальнення, який сприяв формулюванню висновків та результатів дослідження та ін..

Результати. Запропоновано та обґрунтовано модель популяризації спадщини ЮНЕСКО у системі підготовки фахівців з туризму, яка базується на основі практико-орієнтованої діяльності кафедри туризму. Модель складається із трьох структурних компонентів: змістового, процесуального та результативного, де розкрито сутність відповідної підготовки студентів щодо формування професійних компетентностей. Підкреслено наявність відповідних умов щодо успішної реалізації моделі: мотивація, командна робота, професійне середовище. З'ясовано, що формування конкурентоспроможного туристичного продукту щодо використання спадщини ЮНЕСКО вимагає відповідних професійних компетентностей, які можуть більш ефективно формуватися у процесі впровадження вищезазначеної моделі. Результати соціологічного опитування здобувачів та випускників продемонстрували їх високий рівень мотивації до запропонованої тематики.

Наукова новизна. На основі практичного досвіду розроблено, обґрунтовано та впроваджено модель популяризації спадщини ЮНЕСКО у системі підготовки фахівців з туризму.

Практична значимість. Матеріали дослідження можуть бути використані у системі підготовки фахівців з туризму у закладах вищої освіти.

Ключові слова: популяризація спадщини ЮНЕСКО, туризм, підготовка фахівців з туризму, модель.

Список використаних джерел

1. Казарницькова Я.Л. Модель сучасного фахівця туристичної індустрії та його професійна компетентність. URL: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN5/08klyipk.pdf (дата звернення: 01.12.2021).

2. Саух І.В. Моделі професійної компетентності менеджера туристичної індустрії як основа конкурентоспроможності галузі. Економіка. Управління. Інновації. Серія: Економічні науки. 2010. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2010_2_38 (дата звернення: 01.12.2021).

3. Бровенко Т.В. Модель фахівця туристичної сфери. Географія та туризм. 2019. Вип. 48. С. 52–61.

4. Поливач К.А. Культурна спадщина та її вплив на розвиток регіонів України / Наук. ред. Руденко Л.Г. К.: Інститут географії НАН України, 2012. 208 с.

5. Любіцева О.О. Регіональний аналіз туристичної освіти в Україні. Регіональний туриз : сучасний стан та шляхи оптимізації : матеріали І міжнарод.наук.-прак. конф. (2 квітня 2021 р.). Київ, 2021. С. 98-100.

6. Гаврилюк А.М. Державна політика у сфері туризму в Україні: соціогуманітарний вимір: монографія. Київ : Ліра-К, 2020. 428 с.

7. Мелько Л.Ф. Популяризація спадщини ЮНЕСКО серед студентської молоді (з досвіду університету «КРОК»). Нематеріальна культурна спадщина як сучасний туристичний ресурс: досвід, практики, інновації: тези доповідей ІV Міжнар. наук.-практ. конф.-фестивалю, Київ, 20-21 травня 2021 р. / М-во освіти і науки України, Київ. нац. ун-т культури і мистецтв, Київ. ун-т культури, Ф-т гот.-ресторан. і турист. бізнесу. Київ : Вид. центр КНУКіМ, 2021. С. 83–87.

8. Спадщина ЮНЕСКО та туризм: матеріали наукової конференції для студентів (7 грудня 2020 р.). Київ : ВНЗ «Університет економіки та права «КРОК». 2020. 71 с. URL: https://conf.krok.edu.ua/UNESCO/UNESCO2020 (дата звернення: 05.12.2021).

Надійшла до редколегії 15.06.2021

Останнє оновлення на Четвер, 14 липня 2022 09:28