v665 |
![]() |
![]() |
![]() |
Автор: Administrator |
П'ятниця, 17 червня 2022 16:09 |
УДК 338.48-6:[641/642:663.2]:332.122:338.43(477.74) https://doi.org/10.17721/2308-135X.2021.66.37-44 Шепелева Ольга Валеріївна Одеська національна академія харчових технологій, м.Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду Саркісян Ганна Овсепівна, доктор економічних наук, професор Одеська національна академія харчових технологій, м.Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду ДОСЛІДЖЕННЯ ТУРИСТСЬКОЇ ПРИВАБЛИВОСТІ РЕГІОНАЛЬНИХ СІЛЬСЬКИХ ЕНОГАСТРОНОМІЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ НА ПРИКЛАДІ ТУРИСТИЧНОЇ ДЕСТИНАЦІЇ БОЛГРАДСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ Мета. Полягає у дослідженні теоретичних та практичних засад розвитку еногастрономічного туризму в Одеському регіоні, розкриття потенціалу Одеської області в просуванні еногастрономічних турів на прикладі Болградського району Одеської, використання еногастрономічного туризму, як інструменту просування локальних продуктів в сільській місцевості шляхом дослідження вподобань та обізнанності туристів на прикладі етно-туристичного комплексу «Фрумушика-Нова», в селі Фрумушика-Нова Болградського району Одеської області. Пріорітетними напрямками роботи є розвиток сільських територій шляхом виявлення еногастрономічних брендів досліджуваного регіону, розкриття та популяризація їх потенціалу. Важливим завданням є розвиток туристичної дестинації за рахунок виявлення переваг споживачів та розвитку гастрономічних турів, що знайомлять з особливостями місцевої кухні, страв та напоїв, способів їх приготування. Методика. Методологічною основою наукового дослідження є метод анкетування. Для досягнення мети та розв'язання визначених завдань наукової роботи використано такі загальнонаукові методи: абстрактно-логічний (для узагальнення теоретичних положень, визначення сутності певних сфер роботи, формування висновків); системний аналіз; графічний (для наочного представлення даних); конструктивний та експериментальний. Теоретичну та методологічну основу дослідження становлять наукові праці з названої проблеми вітчизняних та зарубіжних вчених, законодавчі та нормативні акти України, методики Всесвітньої туристичної організації, інструктивні матеріали, що регламентують діяльність суб'єктів господарювання, довідково-інформаційні видання, інтернет-ресурси. Результати. Проведені маркетингові дослідження демонструють зацікавленість та доцільність просування еногастрономічних турів в дослідженому регіоні. За результатами виконаної роботи розроблено пропозиції щодо подальшої розробки ено-гастромаршрутів в напрямку туристичної дестинації Болградського району Одеської області. SWOT-аналіз туристичного потенціалу Болградського району Одеської області демонструє раціональне і ефективне використання усіх ресурсів регіону та потребує довгострокових програмних заходів, зважених управлінських рішень і ефективних практичних дій та доцільність розвитку еногастрономічного туризму. Наукова новизна проведеного дослідження полягає в створенні та просуванні нових еногастрономічних маршрутів на базі Центру етнографічного, сільського зеленого туризму та сімейного відпочинку «Фрумушика-Нова», що дасть змогу розвивати малий бізнес на сільських територіях за рахунорк туристичної галузі. Практична значимість. Одержані результати можуть бути використані органами місцевого самоврядування в процесі обговорення і коригування місцевої політики, а також розробки програм, грантових програм (стратегій) соціально-економічного розвитку сільських місцевостей, бізнесменами для організації еногастрономічного туризму в Одеській області, що приверне увагу великої кількості туристів. Заходи, запропоновані в роботі, мають бути спрямовані на комплексний розвиток туризму, забезпечення раціонального використання туристичних ресурсів регіону, а також вирішення питань інфраструктурного та інформаційного облаштування туристичних об'єктів. Ключові слова: винні та гастрономічні тури, інновації, маркетингові дослідження, сільські території, туристська привабливість. Список використаних джерел: 1. Рябова Т. А. Стан та перспективи розвитку туристичної галузі в Україні [Електронний ресурс] / Т. А. Рябова // Ефективна економіка. - 2018. - № 4. – Режим доступу: http://ir.stu.cn.ua/handle/123456789/16247?show=full 2. Базюк Д. Еногастрономічний туризм в Україні: тенденції та перспективи розвитку [Електронний ресурс] / Д. Базюк // Збірник матеріалів за результатами IV науково-практичної конференції студентів та молодих вчених «Сталий розвиток України: проблеми і перспективи». Кам'янець-Подільський: Медобори-2006, 2016. 230 с. C.121-123. – Режим доступу: https://tourlib.net/statti_ukr/bazjuk.htm 3. Відновлення та раціональне використання природно-ресурсного потенціалу Тарутинського району [Електронний ресурс] // Агро-еколого-рекреаційний кластер «Фрумушика Нова» / Одеська обласна державна адміністрація – Режим доступу: https://oda.odessa.gov.ua/Development-of-rural-territories- 4. Деякі питання реалізації проекту «Агро-еколого-рекреаційний кластер «Фрумушика Нова» в Тарутинському районі Одеської області [Електронний ресурс] // Розпорядження 08.02.2018 № 121/А-2018 / Одеська обласна державна адміністрація – Режим доступу: https://oda.odessa.gov.ua/statics/pages/files/5afe8a0c58d63.pdf 5. Frumushika-Nova Центр этнографического, зеленого, сельского туризма и семейного отдыха [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://frumushika.com/ 6. Винний та гастрономічний туризм: глобальні тренди та локальні практики: монографія [Текст] / [колектив авторів] за наук. ред. Д. І. Басюк. – Вінниця: ПП «ТД «Едельвейс і К», 2017, - 316 с. 7. Винний та гастрономічний туризм: глобальні тренди та локальні практики: монографія [Текст] / [колектив авторів] за наук. ред. Д. І. Басюк. – Вінниця: ПП «ТД «Едельвейс і К», 2017, - 316 с. Надійшла до редколегії 20.11.2021 |
Останнє оновлення на Четвер, 14 липня 2022 09:29 |