English Ukrainian
v715 PDF Друк E-mail
Автор: Administrator   
Неділя, 10 вересня 2023 09:23

Завантажити page white acrobat

УДК 911.375:338.48(430-25:477.411):[332.122:379.83](043.3) https://doi.org/10.17721/2308-135X.2023.71.28-37

Скоростецька Ольга Олександрівна Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, Україна,

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

ПРИНЦИПИ ГЕОПРОСТОРОВОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ТУРИСТИЧНОГО СЕРЕДОВИЩА МІСТА КИЄВА

Мета. Розглянути принципи, як методологічні аспекти геопросторової організації туристичного середовища міста Києва, що включає в себе специфіку туристичної діяльності в столичному місті, фактори формування та методологічні особливості сформованості туристичного середовища.

Методика. Використані аналітичний, історичний, графічний і системний методи наукового дослідження.

Апробація. Основні концептуальні питання щодо геопросторової організації туристичного середовища в столичному місті, досліджувались вітчизняними науковцями (М. Бойко, Ю. Забалдіна, А. Мазаракі, С. Мельниченко, І.Смирнов, Т. Ткаченко та інші) та віднайшли своє місце у попередніх роботах автора даної статті.

Наукова новизна. Взаємовідносини постачальників туристичних послуг з їх споживачами продиктовані наявністю сучасних принципів, підходів і методів формування туристичного середовища. На сьогодні, вже відомі методологічні дослідження процесу розвитку туризму в столичному місті, носять дискусійний характер, враховуючи той факт, що у науковій літературі ще чітко не сформовані теоретичні конструкції, які б дозволили сформулювати основні складові взаємовідносин у туристичному середовищі. В даній статті автор пропонує розглянути принципи геопросторової організації туристичного середовища в столичному місті Києві, яке має розвинену соціальну, економічну, політичну та інфраструктурну систему, що дозволяє розглядати його як модель геопросторової організації туризму.

Практична значимість. В статті піднімаються дискусійні питання, що стосуються реалій сучасного життя людей в рамках інноваційних підходів до діяльності туристичної сфери України, з її проблемами, викликами та практичними рішеннями. Матеріали публікації можуть бути використані під час навчального процесу у вищих навчальних закладах, що здійснюють підготовку фахівців для української туристичної індустрії, практичній діяльності туристичних операторів і агенцій, в процесі роботи департаментів та фахових установ, які дотичні до туристичної системи надання послуг або до процесів вивчення питань впровадження інноваційних технологій у туристичну сферу України.

Ключові слова: геопросторова організація столичного міста, туристичне середовище, туристична дестинація, теоретичні аспекти.

Список використаних джерел

1. Барибіна Я. Роль інформаційно-комунікаційної складової в управлінні туристичною дестинацією. Економічний аналіз. 2020. Том 30. № 1. Частина 1. С. 15‒21

2. Брич В. Я. Стратегічні вектори розвитку туристичних дестинацій Тернопільщини: монографія. За заг. ред. доктора економічних наук, професора В. Я. Брича, к.е.н., доцента А. М. Тибіня. Тернопіль: Осадца Ю.В. 2017. 164 с.

3. Гаталяк О., Ганич О. Теоретичні підходи до визначення поняття туризму в містах. Географія. Економіка і туризм: національний та міжнародний досвід. Матеріали ХІ наукової конференції з міжнародною участю. Львів. 2017. С. 50–55

4. Дурович А.П. – Маркетинг в туризме. Учеб. пособие. - Минск: Новое знание, 2003. - 496с. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://tourlib.net/books_tourism/durovich_MT.htm

5. Кринська Л. І. Міжнародний маркетинг.- Одеса: Наука і техніка, 2006. — 248с. [Електронний ресурс] . – Режим доступу:ttps://books.google.com.ua/books/about/Міжнародний_маркетинг. html?id=lw3gkJH5OTsC&redir_esc=y

6. Любіцева О.О. Туристичні ресурси України : навч. посіб./ О.О.Любіцева, Є.В.Панкова, В.І.Стафійчук. К. : Альтерпрес, 2007. - С.256-269

7. Масляк П.О., Олійник Я.Б., Степаненко А.В. Словник-довідник учня з економічної і соціальної географії світу. - К.: "Лібра", 1996 р.

8. Мажар Л. Ю. Туризм у просторі та часі // Сучасні проблеми сервису та туризму. – 2014. – № 1. – С. 18

9. Момонт Т.В. Основні напрями формування ринку туристичних послуг. Економіка. Управління. Інновації. - 2009. - №1. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://tourlib.net/statti_ukr/momont.htm

10. Смирнов І.Г. Логістичне оцінювання рекреаційно-туристичних об'єктів та ресурсів (в контексті логістичної моделі сталого розвитку туризму). Велика Волинь: Наук. зб. – Вип. 42. – Житомир: М. Косенко. 2009. С. 239-246

11. Шаблій О.І. Основи суспільної географії / О.І.Шаблій – Вид. центр ЛНУ ім. І.Франка. – Львів, 2011. – 296 с.

12. Snepenger, D., Snepenger M., Dalbey M., Wessol A. (2007). Meanings and Consumption Characteristics or Places at a Tourism Destination // Journal of Travel Research. no. 45 (3). pp. 310–321

13. Prosser R. "Tourism". In Chadwick R.F. (ed.) Encyclopedia of Applied Ethics, vol. 4. – San Diego: Academic Press, 1998. – Р. 373–401.

Надійшла до редколегії 22.12.2022

Прийнята до друку 24.02.2023

Останнє оновлення на Неділя, 10 вересня 2023 09:50