v716 |
Автор: Administrator |
Неділя, 10 вересня 2023 09:26 |
УДК 338.486.3:005.962-044.337 https://doi.org/10.17721/2308-135X.2023.71.38-43 Опря Богдана Олексіївна, кандидат історичних наук, доцент Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Кам'янець-Подільський, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , https://orcid.org/0000-0001-6751-1030 ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ НА ТУРИСТИЧНОМУ ПІДПРИЄМСТВІ «ГАЛА-ГОТЕЛЬ» (м. Кам'янець-Подільський) Мета статті полягає у вивченні існуючої системи управління персоналом на туристичному підприємстві «Гала-готель» у м. Кам'янець-Подільський та пошуку шляхів її вдосконалення. Методика дослідження базується на використанні загальнонаукових та спеціальних методів дослідження. Загальнонаукові методи включають описовий метод, метод аналізу та синтезу, узагальнення та абстрагування, порівняння та аналогії. Усі ці методи дали змогу виявити, описати та оцінити існуючу систему управління персоналом на прикладі одного з готелів м. Кам'янець-Подільський. Результати. З'ясовано, що за умов конкурентного ринкового середовища результат діяльності підприємства значною мірою залежить від якісних характеристик персоналу та вміння управлінського апарату ефективно використовувати цей виробничий ресурс. «Гала-готель» у Кам'янці-Подільському є типовим закладом розміщення, на прикладі якого можна простежити здобутки та прорахунки підприємства у системі управління персоналом на туристичному підприємстві. У своїй діяльності туристичне підприємство «Гала-готель» використовує майже усі наявні механізми управління персоналом для отримання максимального економічного ефекту. Робота з персоналом розпочинається з процесу найму, визначення посадових обов'язків, встановлення правил трудової дисципліни та рис корпоративної етики. На підприємстві створено умови для професійного навчання та кар'єрного зростання. Використовуються методи матеріального та морального заохочення працівників. Водночас для підвищення ефективності роботи підприємства доцільно було б ширше застосовувати сучасні технології, які змінили ситуацію в управлінні повсякденними HR-процесами, надаючи зручне програмне забезпечення для HR менеджерів та співробітників компаній. Також доцільним та корисним буде налагодження зворотного зв'язку у спілкуванні керівництва з персоналом. Загалом можна констатувати великий потенціал «Гала-готелю», у тому числі і в людських ресурсах, а вже його реалізація залежить від грамотної, виваженої політики управління персоналом з боку керівництва цього закладу. Наукова новизна полягає у тому, що було з'ясовано умови розвитку закладів розміщення та їх роль у розвитку туристичної сфери, визначено чинники, які впливають на ефективність управління персоналом на туристичному підприємстві, виявлено нові тенденції та методики у системі управління персоналом, визначено роль зворотного зв'язку у комунікації керівництва та персоналу. Практична значимість полягає у виявленні сильних та слабких сторін у системі управління персоналом на прикладі конкретного закладу розміщення. Це може бути використано працівниками як цього закладу, так і інших, котрі працюють у цій сфері. Також важливим є популяризація м. Кам'янця-Подільського як туристичного центру. Ключові слова: готель, туристична галузь, управління персоналом, людський ресурс. Список використаних джерел 1. Арканова О. Психологія взаємин. Київ: Видавництво ТОВ "КММ", 2009. 120 с. 2. Герасименко О. Ефективність управління персоналом на малому підприємстві: індикатори стану та пріоритетні напрями підвищення. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2015. № 7 (172). С. 29–37. 3. Дяків О. П., Островерхов В. М. Управління персоналом: методичний посібник. URL: https://econom.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/07/Posіbnyk-2018-UP-Dіakіv.pdf 4. Комар Л. Ю. Розробка методики планування персоналу. URL: http://reposіtory.hneu.edu.ua/bіtstream 5. Кравчено Т. С. Аналіз концепцій кадрового менеджменту. Персонал. 2005. № 7. С. 13–21. 6. Круль Г. Я. Основи готельної справи. Київ: Центр учбової літератури, 2011. 368 с. 7. Мальська М. П., Пандяк І. Г. Готельний бізнес: теорія та практика. Київ: Центр учбової літератури, 2012. 472 с. 8. Опорний конспект лекцій з дисципліни Стратегічне управління підприємством. URL: http://dspace.wunu.edu.ua/retrіeve/18942/03 9. Рачинський А. П. Стратегічне управління персоналом: теоретико-методологічний аналіз. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2012. № 3. С. 187–190. 10. Таньков К. М., Чепурда Г. М. Персонал-технології як ключовий елемент системи менеджменту туристичної організації. Бізнес-інформ. 2012. № 12. С. 145–147. 11. Що таке HRM і навіщо потрібна оптимізація HR-процесів? URL: https://peopleforce.іo/uk/blog/shho-take-hrm-і-navіshho-potrіbna-optіmіzatsіya-hr-protsesіv 12. Як ефективно впровадити систему мотивації для персоналу? URL: https://blog.agrokebety.com/yak-efektyvno-vprovadyty-systemu-motyvatsіyі-dlya-personalu 13. GALA-HOTEL. URL: https://www.bookіng.com/searchresults.uk.html?aіd=331505&label=gala-hotel. Надійшла до редколегії 31.01.2023 Прийнята до друку 21.02.2023 |
Останнє оновлення на Неділя, 10 вересня 2023 09:52 |