English Ukrainian
v734 PDF Друк E-mail
Автор: Administrator   
Неділя, 31 березня 2024 10:53

Завантажити page white acrobat

УДК 338.48.640.4 https://doi.org/10.17721/2308-135X.2023.73.26-31

Мариморич Анна Володимирівна Київський національний університет імені Тараса Шевченка імені Тараса Шевченка, Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду , ORCID ID: 0000-0002-0262-5472.

ГАСТРОНОМІЧНИЙ ТУРИЗМ ЗАКАРПАТТЯ: РОЗРОБКА ТУРИСТИЧНОГО МАРШРУТУ

Збільшення ролі їжі й харчування як форми споживання разом з глобальними процесами на світовому ринку призвели до того, що кухні світу разом з асортиментом продуктів харчування стали більш доступними та стають фокусом уваги. Такий стрімкий розвиток зумовив збільшення інтересу до місцевої та унікальної їжі, харчових продуктів і кулінарних традицій, і це, у свою чергу, породило гастрономічний туризм. Все більше людей вибирають подорожі з метою спробувати місцеву кухню або страви місцевого кухаря. Під час таких турів споживач відвідує ресторани з місцевою кухнею, бере участь Ув гастрономічних заходах і приготуванні місцевих страв, знайомиться з історією та рецептурою локальної їжі та напоїв, дегустує напої й подорожує по місцях вирощування, збору й виробництва продуктів, які його цікавлять.

Кухня стала невід'ємним елементом культури й способу життя, а останнім часом куштування різних страв стало справжнім бумом. Вона втілює в собі всі традиційні цінності, пов'язані з тенденціями, які притаманні туризму: повага до культури й традицій, здоровий спосіб життя, справжність, стійкість і почуття. На цьому фоні проводяться фестивалі, влаштовуються масові гуляння, організовуються гостро тури, тощо.

Також гастрономія – це можливість оживити й урізноманітнити туризм. Просувати місцевий економічний розвиток за участю різних професійних секторів, а також привнесення нових технологій в основний сектор.

Мета дослідження полягає у здійснені аналізу особливостей регіональної закарпатської кухні та визначенні основних гастрономічних локацій Закарпаття, скласти та запропонувати авторський гастрономічний маршрут регіону.

Методика дослідження базується на опрацюванні аналітичних матеріалів з різних джерел, а також на застосуванні наукових методів аналізу та синтезу. Аналітичний метод дозволив узагальнити дані.

Результати. Здійснено аналіз регіональної кухні Закарпатського регіону на предмет її різноманітності, виявлено унікальні особливості місцевої кухні. Окреслено основні локації та події Закарпаття пов'язані з гастрокультурою. Запропоновано авторський дводенний гастрономічний маршрут по регіону.

Наукова новизна. Узагальнено вивчену інформацію про локації та події у Закарпатській області, дотичні до теми наукової статті. Виявлено особливості регіональної кухні Закарпаття.

Практична значимість. Отримані результати можна використати для розробки стратегії розвитку гастрономічного туризму Закарпаття. Крім того, матеріали статті можуть бути використані в туристичній діяльності бажаючими подорожувати Закарпаттям.

Ключові слова: туризм, гастрономічний туризм, туристичний маршрут, місцева кухня, Закарпаття.

Список використаних джерел

Басюк Д.І. Інноваційний розвиток гастрономічного туризму в Україні / Д.І. Басюк // Наукові праці НУХТ. 2012. №45. С.128-132.

Галущак І. Гастрономічний туризм : карпатська агроновація / І. Галущак [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://trubyna.org.ua/novyny/hastronomichnyi-turyzm-karpatskaahronovatsiia/.

Гілмор, Д. Х., Пайн, Б. Д. Автентичність: Чого насправді хочуть споживачі. Harvard Business Press, 2007.

Кайє, Л. Кооперування сільської місцевості: Перехід від фермерських ринків та кухні "від ферми до столу" до сільської креативної продовольчої економіки. Журнал сільських соціальних наук, 2018. -33(1), Р.67-97.

Кукліна Т.С. Гастрономічний туризм на туристичному ринку України / Т.С. Кукліна. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://tourlib.net/statti_ukr/kuklina.htm.

Кушнір М. Рецепти гуцульської кухні: «Бануш», «Гуслянка», «Кремзлики» / М. Кушнір // Краяни Рахівщини. – 2009. – № 1. – С. 13.

Лін, Пірсон, Чай. Їжа як форма ідентичності дестинації: Перспектива бренду туристичної дестинації. Дослідження туризму та гостинності, 2011,-11(1), С.30-48.

Leser, H. Diercke Wörterbuch Allgemeine Geographie. Deutscher Taschenbuch Verlag, 1997.

Мітчелл, Р., Холл, К. М. Туристи-споживачі: поведінка споживачів у гастрономічному туризмі. Гастрономічний туризм у всьому світі, 2003. Р.60-80.

Міцко М. А. Закарпатська кухня / М. А. Міцко. – Ужгород : Патент, 2009. – 256 с.

Омельницька В. О. Сучасний стан ринку послуг гастрономічного туризму України / В. О. Омельницька // Економічні студії. – 2018. – № 2. – С. 121-126.

Пінна, Б. Зв'язок між їжею та туризмом: Дослідження закладів харчування. Журнал туризму, спадщини та маркетингу послуг, 2019. - 5(2), Р.24-30.

Пірсон, Д., Пірсон, Т. та Кай, Л. А. Брендинг дестинацій гастрономічного туризму: докази з трьох канадських кейсів. Журнал готельного та туристичного менеджменту, 2016. - 29, Р.1-7.

Поперечна Д. Гастрономічні прогнози-2018 від Федора Шандора / Д. Поперечна [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://uzhgorod.in/ua/statti/2018/gastronomichni_ prognozi_2018_vid_fedora_shandora.

Туризм в Україні: куди їдуть найбільше і які напрями потрібно розвивати [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://expres.ua/news/2017/10/05/265404-turyzm-ukrayini-kudy-yidutnaybilshe-napryamypotribno-rozvyvaty.

Хендерсон, Д. К. Огляд гастрономічного туризму. Британський продовольчий журнал, 2009.

Холл М.К., Шарплз Л., Камбун Б., Маціоніс Н. Винний туризм по всьому світу. Winepress Ltd., 2011. 312 p.

Цегельник А. О. Етнічна кухня як чинник розвитку кулінарного туризму / А. О. Цегельник // Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв: наук. журнал. – К. : Міленіум, 2012. – № 2. – С. 105-110.

Надійшла до редколегії 21.10.2023

Прийнята до друку 23.11.2023

Останнє оновлення на Четвер, 04 квітня 2024 06:51